wtorek, 3 października 2017

ciuchcia - kurs krok po kroku

Witajcie!
W tym tygodniu dziewczyny prezentują swoje prace, aby pokazać Wam jakie prace tworzą. MargoLa wczoraj pokazała również kilka swoich wcześniejszych prac, a ja mam dla Was kurs!
Będę dla Was teraz tworzyć we wtorki.

Dziś przygotowałam dla Was aż 2 posty! Jeśli pamiętacie moją czerwono-zieloną ciuchcię, którą przygotowałam w sierpniu, to dziś możecie zobaczyć jak taką ciuchcię zrobić.
Moje prace 3D bardzo często powstają metodą prób, więc w tym kursie niewiele będzie wymiarów i szablonów, ale będziecie mogli zobaczyć jak zrobić przestrzenną ciuchcię.
Zapraszam :)

Potrzebujemy:
- papier na bazę (u mnie będzie to niebieski brystol, ale może być dowolny papier scrapowy, wizytówkowy itp.)
-nożyczki, nożyk
- beermata
- wykrojniki koła
- tablica do bigowania
- klej
- papier scarapowy do oklejenia naszej bazy


 Wycinamy po 2 koła z beermaty i naszego papieru bazowego. Moje koła miały 4 cm średnicy. Ścinamy kawałek naszego koła, aby później łatwiej skleić poszczególne części.
 Dopasowujemy pasek papieru do naszego koła, pamiętając o zostawieniu skrzydełek z każdej strony. Tutaj przyda się tablica do bigowania aby zagiąć papier w odpowiednich miejscach. Można to też zrobić bez tablicy. Skrzydełka które będą przyklejane do koła musimy naciąć, aby papier nam się zwyczajnie zagiął. Krótsze skrzydełka możemy zostawić w całości, mogą one być dowolnej szerokości. Będziemy je przyklejać do podstawy naszej lokomotywy.

Doklejamy nasz papier bazowy, aby nasza baza była w jednym kolorze. Zamiast beermaty można też użyć grubego papieru. Dzięki beermacie nasza baza jest mocniejsza i łatwiej ją skleić.


 Teraz czas na kabinę lokomotywy. Jak zwykle robiłam to "na oko" dopasowując szerokość do już wykonanego walca. Mój walec miał ok. 4cm średnicy więc kabina miała 4,5cm x 2,5cm i wysoka na 6,5cm (oczywiście łuk jest nieco wyższy). Okienka również dopasowałam wysokością do mojego walca aby nieco nad niego wystawały.

Tutaj dół kabiny po sklejeniu.

A tu oba elementy razem. Jeszcze nie sklejone.
Nie sklejam na razie żadnych elementów bazy razem, aby później łatwiej oklejać poszczególne elementy.

I czas na podstawę ciuchci :) Wycinam boki. Dłuższa część miała 9cm x 1,8cm. Całość sklejam jednym paskiem papieru o szerokości 4cm. Nie dodałam skrzydełek do sklejania, więc je zwyczajnie dokleiłam osobno. W ten sposób nawet łatwiej skleić naszą podstawę. W niczym to nie przeszkadza, naszą bazę będziemy oklejać papierem scrapowym.

Mamy już większość lokomotywy. Teraz czas na daszek i koła.

Daszek o wymiarach 3,5cm x 6,5cm wycinam z beermaty. Koła o średnicy 2,8cm wycinam również z beermaty- w sumie jest ich 30, po 5 na każde koło. Jeśli chcecie aby wasze koła były grubsze możecie wyciąć więcej. Koła można wykonać z papieru bazowego oklejając je podobnie jak nasz walec, ale wbrew pozorom jest to bardziej pracochłonne niż wycinane z beermaty. Dodatkowo koła z beermaty są cięższe i będą stabilizowały naszą pracę.


Wszystkie podstawowe elementy naszej lokomotywy gotowe. Teraz czas na oklejanie :)

Z wybranych papierów (u mnie jest to głównie kolekcja "Frosty Morning" od UHK Gallery) wycinam odpowiednie elementy i przyklejam do mojej bazy. Wszystkie elementy robię o 1mm mniejsze z każdej strony tak, aby na brzegach prześwitywał papier bazowy. Papier do oklejenia daszku zaginam dodatkowo na macie, aby go łatwiej przykleić. Zostawiam tu skrzydełka. Daszek będzie również widoczny od spodu.
Dodatkowa uwaga: daszek musicie od razu lekko zaginać w łuk oklejając go. Inaczej możecie mieć z tym później problem, gdy będziecie go doklejać do lokomotywy.

Koła oklejam przyklejając najpierw odpowiednio docięty pasek papieru, a później doklejam koła w tym samym kolorze.
Możemy już sklejać wszystkie elementy razem.

Doklejamy daszek dodając od środka skrzydełka. Koła ustawiamy równo np. do linijki.


Ciuchcia gotowa! Teraz możemy ją dowolnie ozdabiać.
Jeśli chcecie zobaczyć efekt końcowy tej ciuchci zapraszam tutaj.

Do zobaczenia :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz